Arama

Ana Sayfa
Advertisement
Flaş Haber!
Uzun bir süre sonra herkese yeniden merhaba. Yaklaşık 2 ay süren, beklediğimizin de ötesinde iyi ve sorunsuz geçen ve başarıyla sonuçlanan bir tırmanış sonrası, bir çok mutlu anı ile 9 Ağustos'ta Türkiye'ye geri döndük. Ufak bir tatil ve dinlenme arası sonrasında yaşadıklarımızı web sayfası üzerinden sizlerle paylaşmak için can atıyoruz. Çok yakında fotoğraflar ve videolar eşliğinde tırmanış hikayemizle sizlerle olmak dileğiyle!

G2 Tırmanış Takımı

26-27/06 - Paiyu
Cuma, 08 Temmuz 2005
Türkiye’den ayrılalı tam bir hafta oldu, biz daha 3300 m civarındayız. Bugün yürüyüşün ikinci gününü bitirdik, Jhola’dan Paiyu’ya 6.5 saatte yürüdük. Bugün bir ara K2’yi gördük. Ucundan tabii. Burada iki gün geçireceğiz. Taşıyıcılar yemeklerini ve ekmeklerini hazırlayacaklar. Paiyu, ağaçlıklı bir yer. Bir yamaçta araçlar arasında teraslanmış bir küçük bölgecik. Burada da tuvalet ve lavabo bölgesi var. Hatta elektrik bile çekilmiş. Jhola’dan Paiyu’ya gelene kadar bir kaç nehir kolu atlamak gerekiyor. Hele bir tanesi için herkesin ayakkabıları filan çıkarıp nehir içinden geçmesi gerekiyor. Al sana taşıyıcılar için eğlence!
26/06 - Jhola
Cuma, 08 Temmuz 2005
Bugün birinci sahne başladı. Sabah 5’de kalktık, ama 10:15’e kadar ekspedisyon neymiş onu anladık. Toplamda üç ayrı grubun yükünü taşımak için Askole’ye yüzlerce insan dolmuştu. Örneğin bizim için 2 tane serdar taşıyıcıları ayarlıyordu. Serdar’lık taşeronluk gibi bir kurum.
25/06 - Askole
Cuma, 08 Temmuz 2005
Tepemize taş, toprak inmeden ulaştık Askole. Geçen hafta bu yolda heyelan olmuş. Çinli bir dağcı ölmüş. Galiba dağ en güvenli yer olacak bizim için. Karakorum Highwayi de görmüş olduk böylece. 2 jipe biz bindik, eşyalar da üç büyük jiple geldi.
Güncel Durum
Pazar, 03 Temmuz 2005
Tırmanış programına göre Gasherbrum ekibi bugün yaklaşık bir hafta süren uzun yürüyüşün sonunda ana kampa varacak. Yakın zamanda kendilerinden haber almayı bekliyoruz...
Cuma, 24 Haziran 2005
Perşembe günü uçakla İslamabad'dan Skardu'ya gelen ekip, bugün de son hazırlıklarını tamamlayıp bidonlarını taşıma için yerleştirmiş durumda. Yarın 05:00'de jiplerle Askole'ye yola çıkıyorlar, ertesi gün de ana kampa uzanan büyük yürüyüş başlayacak. Herşey gayet iyi ve yolunda gidiyormuş ve hepsi çok iyiler. Gönderdikleri yeni fotoğraflara fotoğraf galerisinden ulaşabilirsiniz.
Cumhuriyet Gazetesi, Ankara Eki, 24 Haziran Cuma
Türkiye Tırmanış Takımı, 20 Haziran'da İslamabad kentine ulaşarak başlattıkları, "Himalayalar 2005 Gasherbrum II" tırmanışını, programlandığı gibi gelişirse 6 Ağustos'ta tamamlamış olacak. Bazı "ilk"lerin gerçekleşeceği Karakurum bölgesindeki tırmanışta ekibin hedefi 8000 metre. Başarıyla sonuçlanması durumunda; 8000 metre üzerindeki bir zirveye Türkiye takımı olarak gerçekleştirilen ilk tırmanış olmanın yanı sıra, ekipten Burçak Özoğlu ve Eylem Elif Koç ülkenin 8000 metre üzerine tırmanmış ilk kadınları olacaklar. Ayrıca, Türkiye'de bugüne kadar 8000 metre üzerine ulaşmış sporcu sayısı üç katına çıkacak, çünkü bugüne dek bu unvana sadece 3 erkek dağcımız sahip. (Çetin Susan)
Güncel Durum
Perşembe, 23 Haziran 2005
Son aldığımız haberlere göre Gasherbrum ekibi bu sabah uçakla Skardu'ya hareket etmiş durumda.
İslamabad'dan ayrılıyoruz
Çarşamba, 22 Haziran 2005
islamabad'da son alışverişlerimizi tamamladık. Yarın iptal olmazsa uçakla, olursa otobüsle Skardu'ya geçeceğiz. İki gün orada kalıp anakamp için yürüyüşe başlayacağız. Ekibin diğer yakışıklılarını fotoğraflar bölümünde görebilirsiniz.

20/06 - İstanbul - Havaalanı Yolculuğu
Çarşamba, 22 Haziran 2005
ImageSon hazırlıklar yüzünden ortalama 2-3 saatlik uykunun ardından, sabah erkenden hep birlikte Pınar'ın evinden yola çıktık. Akışkan ama yavaş İstanbul trafiğini atlattıktan sonra Bakırköy'de ulaşıp, MNG Kargo'nun getirdiği bidonlarımızı ve hurçlarımızı teslim aldık. Bütün malzemeyi bir kamyonete yükleyip havaalanının yolunu tuttuk. Havaalanında bizi Gulf Air yetkilileri karşıladı ve basın toplantısının yapılacağı salona kadar bize eşlik etti.

Gözcü Gazetesi, 21 Haziran Salı
Türk dağcılar Himalayalar'a tırmanacak

Himalayalar'ın, 8 bin metre yükseklikteki Gasherbrum II zirvesine tırmanacak olan ikisi bayan altı kişilik Türk takımı, dün İstanbul'dan Pakistan'a hareket etti.
Hürriyet Gazetesi, 21 Haziran Salı
Türk dağcı takımı 8 bine tırmanacak

Türk dağcıları, Himalayalar’a yapacakları tırmanışla takım halinde ilk kez 8 bin metrenin üzerine çıkacak. (Şenol COŞKUNER)

Haberin Internet Sürümü

Radikal Gazetesi, 21 Haziran Salı
Türk dağcılar Himalayalarda

Himalaya Dağları'nın en yüksek tepelerinden olan Gasherbrum-2'ye tırmanacak ikisi kadın altı kişilik Türk ekibi, Pakistan'ın başkenti İslamabad'a gitti.
İstanbul'da Uğurlama
Pazar, 19 Haziran 2005
ImageAnkara'dan sonra İstanbul'la da vedalaştık. İçten muhabbetle vedalaşmamız sabaha dek sürdü. Gitmek mi zor kalmak mı?

Ankara ile vedalastik.
Salı, 14 Haziran 2005
North Shield da basladik ORDOS'un ağası Hakan'ın evinde sonlandırdık. Gidiyor oldugumuzu içimize kadar hissettik!

Sabah Gazetesi, aktüel Pazar, 12 Haziran
Pazar, 12 Haziran 2005
Kadınlar zirveye bayrak açacak

Burçak Özoğlu ve Eylem Elif Koç Türkiye'nin 8 bin metrenin üzerine tırmanan ilk kadın dağcıları olacak (Cenk Ertekin, Haber Merkezi)